Cerita ArtisHiburan

“Apabila Kembali Diterima Keluarga, Ia Adalah Nikmat Yang Paling Besar” – Siti Fazurina

Pelakon Siti Fazurina menyatakan dia mendapat nikmat yang paling besar setelah dirinya kembali diterima keluarga.

Siti Fazurina berkata, sepanjang lima tahun hidup berumah tangga tanpa restu keluarga, dirinya berasa terlalu kosong, meskipun hubungan dengan keluarga mentua sangat baik.

“Apabila kembali diterima keluarga, ia adalah nikmat yang paling besar. Sejak tahun 2019 hubungan saya dengan keluarga terutama sekali dengan ibu sudah pulih.

“Kira-kira tiga tahun lalu saya selalu pulang ke Kuala Lumpur untuk bertemu keluarga. Pada mulanya agak sukar juga dan hampir setahun juga mereka terima saya kembali,” jelasnya.

Sebelum ini, pada tahun 2013 pelakon Dunia Anita itu tidak mendapat restu ibunya untuk berkahwin dengan Muhammad Hykal Zulkifli sehingga mereka mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga tanpa pengetahuan ahli keluarga dan berwalikan bapa saudaranya.

Bagaimanapun, perkahwinan berkenaan dikatakan tidak sah dan mereka kemudian dinikahkan buat kali kedua dan berwalikan adik kandung pelakon berkenaan.

Ujar Siti Fazurina, selain hubungan yang sudah pulih, dia juga kini sudah menetap bersama ahli keluarganya di Kuala Lumpur.

“Semua ini Allah yang atur berserta dengan doa dan usaha saya untuk pulang bertemu keluarga. Pada mula saya pulang seorang dan kemudian keluarga terbuka hati dan minta suami pulang sekali.

“Sekarang ini pun kalau nak duduk asing memang dah tak boleh sebab ibu akan tanya kenapa nak duduk asing. Lagipun saya rasa tak sunyi sebab ada anak saudara,” ujarnya yang kini masih belum dikurniakan cahaya mata.

Dalam pada itu, Siti Fazurina juga akui sejak hubungan dengan ahli keluarga pulih, tawaran berlakon yang diterimanya tidak putus-putus sehingga sekarang.

Ujarnya, dalam tempoh lima tahun hubungan dengan ibunya tidak baik, memang sukar untuk dia aktif berlakon.

“Ketika itu tawaran berlakon memang kurang dan kalau ada pun bila beritahu saya menetap di Pulau Pinang, mereka tak jadi ambil dan ganti dengan pelakon lain.

“Setelah hubungan dengan keluarga pulih, mencurah-curah pula tawaran yang datang, meskipun dah lima tahun tak aktif berlakon. Apa pun saya kembali bersama keluarga bukan semata-mata pasal job, tetapi memang sudah niat untuk pulihkan hubungan dengan keluarga,” jelasnya.

Pada masa sama, dia mengakui semua perkara yang berlaku itu banyak memberikannya pengajaran, terutama sekali mendapatkan restu seorang ibu.

“Pengalaman hidup memang banyak mengajar. Perkahwinan itu adalah sesuatu perkara yang baik. Cuma apabila tidak direstui dan buat hati ibu terguris, kita takkan rasa bahagia.

“Apa pun restu keluarga itu memang sangat penting, hidup tanpa restu keluarga memang sangat berbeza,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Apakah reaksi anda?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
2

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button