Rancangan TVTV

Saluran Disney + Hotstar Akan Dilancarkan Pada 1 Jun Ini, Tawar Harga RM54.90 Untuk Tiga Bulan

Syarikat Walt Disney hari ini mengumumkan perkhidmatan penstriman Disney + Hotstar yang akan dilancarkan di Malaysia pada 1 Jun 2021.

Menerusi perkhidmatan tersebut, penonton kini akan menikmati pelbagai kandungan yang digemari daripada jenama hiburan paling ikonik termasuk Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic serta pelbagai siri dan filem hiburan umum dalam satu platform.

Misalnya, menerusi Disney + Originals, pelanggan boleh menikmati rancangan seperti The Mandalorian and High School Musical: The Musical: The Series, dan Marvel Studios ‘WandaVision, The Falcon and The Winter Soldier dan Loki. Ia juga sebagai tambahan kepada filem blockbuster termasuk Marvel Studios ’Avengers: Endgame, Avengers: Infinity War, dan Black Panther;

Tidak ketinggalan juga filem terbitan Disney yang lain seperti Mulan, Maleficent: Mistress of Evil, The Lion King, Aladdin and Beauty and the Beast, Frozen 1 dan 2, Moana dan Big Hero 6, serta Disney and Pixar’s Soul, Coco, The Incredibles 2 dan Finding Dory.

Selain itu, pihak Disney + Hotstar juga turut bekerjasama dengan memetrai perjanjian dengan syarikat produksi terkemuka di Malaysia seperti Skop Productions, Revolution Media Films, Primeworks Studios, WAU Animation, Act 2 Pictures, Les ‘Copaque Production, Red Filem dan banyak lagi.

Pengarah Eksekutif Kandungan & Kreatif, Disney + Hotstar Asia Tenggara, Ahmad Izham Omar berkata, ia merupakan satu kerjasama yang cukup istimewa dapat bekerjsama dengan syarikat produksi tempatan.

“Selain dapat membawa kandungan yang luar biasa dari jenama Disney yang luar biasa dari seluruh dunia, ini juga merupakan keistimewaan untuk berkolaborasi dengan produksi tempatan untuk membawa cerita Malaysia ke Disney + Hotstar dan mendorong pertumbuhan komuniti kreatif kami.

“Melalui Disney + Hotstar juga, kami berharap dapat meneruskan sokongan mendalam kami terhadap kandungan buatan Malaysia dan menyoroti sorotan yang pantas untuk kisah, pembuat filem dan bakat Malaysia yang memberi inspirasi,” ujarnya.

Menerusi perjanjian ini Disney + Hotstar akan menjadi rumah eksklusif bagi beberapa blockbusters Malaysia yang paling dinanti-nantikan, yang akan melangkau teater dan melancarkan terus perkhidmatan streaming, seperti J2: J Retribusi, , Zombitopia dan Ada Hantu serta Ejen Ali The Movie 2 juga akan ditayangkan secara eksklusif.

Selain itu, beberapa filem Malaysia yang pernah ditayangkan seperti J Revolusi, Tombiruo, KL Special Force, Ejen Ali The Movie, Upin & Ipin: Keris Siamang Tunggal, Munafik, Istanbul Aku Datang!, Francais Rock (Rock , Rock Oo !, Rock Bro !, dan Rock 4: Rockers Never Dai), Talentime, Mukhsin, The Kid From The Big Apple 2, Vedigundu Pasangge, Evolusi KL Drift 1 & 2, KL Gangster 1 & 2, Gol & Gincu 1 & 2, Guang, Redha dan Roh turut tersedia di Disney + Hotstar.

Sementara itu, Pengurus Besar, Syarikat Walt Disney Taiwan, Hong Kong dan Asia Tenggara, David Shin berkata, pelancaran Disney + Hotstar di Malaysia dengan kerjasama Astro, merupakan perkara penting bagi pihaknya ketika kami terus mengembangkan platform berkenaan di Asia Tenggara.

“Kami sangat gembira dapat menyediakan pelbagai jenis kandungan untuk semua orang dari semua peringkat umur melalui platform bertaraf dunia merangkumi kandungan yang terbaik dari jenama Disney menerusi pelbagai genre,” ujarnya.

Pengguna boleh melanggan terus Disney + Hotstar dengan harga RM54.90 selama tiga bulan, atau melalui pakej khas dengan Astro untuk mendapatkan akses ke koleksi kandungan yang pelbagai merangkumi 800 buah filem dan 18,000 siri episod. – KopiPlanet.com

Apakah reaksi anda?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button