HiburanSelebriti

Ebit Lew Buka Rumah Kasih Umat Khas Untuk Transit Anak Kanser Ulang-Alik Dapatkan Rawatan Di HKL

Setelah seminggu tidak memuat naik sebarang posting di media sosial, pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew telah memuat naik sebuah posting terbaharu di Facebook dan Instagram.

Dalam posting tersebut, Ebit memaklumkan dia membuka sebuah rumah yang boleh dijadikan rumah transit bagi anak kanser yang berulang-alik mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

“Doakan ye. Syukur pada Allah yang Maha Berkuasa dengan izinNya Rumah Kasih Umat dibuka. Rumah ini di Titiwangsa.

“Kami jadikan rumah transit bagi anak kanser yang berulang alik mendapatkan rawatan di HKL dan sekitar. Buat yang memerlukan boleh hubungi 01170772380. Free tiada caj,” jelasnya.

Ujarnya, apa yang dilakukannya itu adalah sebahagian kecil yang dilakukan oleh pihaknya setelah melihat ada pesakit yang tidur di dalam kereta sementara menunggu rawatan.

“Masa ayah saya sakit kanser. Saya terdengar ayah saya menjerit sakit. Kadang morphin dan ubat tidur tak hilangkan sakit. Saya beberapa kali ziarah rumah kanser. Anak-anak kecil berlari sana sini sakit. Ramai yang kadang tidur dalam kereta atau sana sini sementara datang nak tunggu rawatan. Syukur ramai orang lain dah mulakan. Kerajaan baik persendirian.

Ini semua usaha kecil kita nak jadi sabahagian kecil dari usaha kerajaan dan orang ramai. Terima kasih semua yang selama ini bersama usaha ini. ALLAH Maha Penyayang. Semoga setiap anak kanser yang tiada dosa ini menjadi asbab kasih sayang Allah pada kita.

“Ya Allah jika ada pahala semua ini saya hadiahkan buat mak ayah saya. Semoga Allah letak mak ayah kita dalam syurga Firdaus,” ujarnya. – KopiPlanet.com

Apakah reaksi anda?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button